Suklaameditaatio

5 minuutin helppo Suklaameditaatio

Suklaameditaatio on oiva keino rauhoittua kesken kiireisen työpäivän, kun tuntuu ettet saa mitään aikaiseksi ja ajatukset sinkoilevat päässäsi hallitsemattomasti.

Suklaameditaatio toimii loistavasti myös silloin, kun ylivireys ei meinaa katketa työpäivän tai illalla kaiken päivän aktiviteetin jälkeen.

Suklaameditaatio on lyhyt ja helppo läsnäoloharjoitus, joka vie aikaasi vain viisi minuuttia, mutta auttaa sinua keskittymään, virkistymään tai rauhoittumaan.

Tämä harjoitus sopii mahtavasti myös sinulle, joka et ole koskaan ennen kokeillut meditaatiota. Tässä harjoituksessa saat epäonnistua ja aloittaa alusta niin monta kertaa kuin tarvitset. Muutaman harjoituskerran jälkeen pystyt tekemään tätä missä tahansa jopa muiden huomaamatta – te tästä meditaatiosta itsellesi supertyökalu arkeen!

Harjoituksen voit tehdä myös valitsemalla jotain muuta suklaan tilalle.

Näin teet helpon 5 minuutin Suklaameditaation

suklaameditaatio

1. Istu sinulle mieleiseen rauhalliseen paikkaan ja ota pala suklaata esille. Aseta kello soimaan viiden minuutin kuluttua ja vedä kaksi kertaa syvään henkeä ennen aloittamista.

2. Aseta suklaa kielesi päälle. Älä pure tai imeskele, anna ainoastaan suklaan olla kieltä ja kitalakea vasten. Sulje suu ja silmäsi.

3. Aisti suklaa kielelläsi. Tunne suklaan tuoksu, maku ja sen muoto, joka alkaa hiljaa sulaa suuhusi. Älä vieläkään liikuta suklaata.

4. Hidasta. Huomioi halusi purra, saada nautinto irti suklaapalasta nopeasti – vastusta lempeästi näitä tuntemuksiasi. Anna suklaan levitä pikkuhiljaa kielesi päälle. Kun ajatuksia tulee mieleesi, hengitä syvään ja anna hyväksyvästi ajatusten jatkaa matkaa. Keskity vain suklaaseen.

5. Pysy läsnä olevana, edelleen suklaata aistien. Vasta kun kello antaa merkkiäänen, syö suklaapala haluamallasi tavalla loppuun.

6. Mitä tahansa harjoituksessa tapahtuikin, hyväksy se ja tarkastele sitä tuomitsematta. Huomaa kuinka olit täysin läsnä koko suklaameditaation ajan ja pystyit unohtamaan kaiken muun ympäriltäsi harjoituksen ajaksi.

Aiotko kokeilla?

Lisää helppoja läsnäoloharjoituksia voin opettaa sinulle Onnellisuusvalmennuksessa

Yksi onnellisuuden peruskulmakivistä on se, että osaat pysähtyä ja tiedostat missä kohti elämäsi on menossa juuri tällä hetkellä.

Et voi tulla onnellisemmaksi, jos et osaa pysähtyä oman elämäsi äärelle. Anna minun auttaa sinua ottamaan ne ensimmäiset askeleesi kohti onnellisempaa elämääsi ja nautinnollisempaa arkeasi.

Nautinnollisia meditaatiohetkiä toivottaen,

Mia

Onnellisuusvalmentaja ja Työelämän Personal Trainer

Seuraa minua Instagramissa tai Facebookissa saadaksesi paljon todella tärkeitä oivalluksia ja ajatuksia itseäsi varten!

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *